25. mai 2012

Rabarbrikookide klassika ehk biskviitkattega rabarbrikook


Selle rabarbikookide klassiku valmistasin seekord vastavalt esitatud soovile. Biskviitkate tuli küll poole õhem (loe: vajus kokku), kui ma seda ette kujutasin, aga ju nii pidigi minema. Maitse sellest ei kannatanud ning kook kadus taldrikult kiirelt, sulades suus ning maitsemeeli paitades. 

Tegin poolele, mõõduga 30x35cm, ahjuplaadile.



põhi:
125 g võid
3 dl jahu
2-3 spl (rafineerimata) suhkrut
1 tl vanillsuhkrut
2 spl külma piima
soola noaotsaga

täidis:
3 suuremat vart rabarbrit
2-3 spl suhkrut (kasutasin muscovado suhkrut)
2 tl kaneeli

kate: 
3 muna
3 spl suhkrut 
3 spl jahu
soola noaotsaga
  
Põhja valmistamiseks sega kuivained ning haki koos külma võiga puruseks massiks. Lisa  piim ning mätsi kiirelt ühtlaseks. Aseta tainapall toidukilesse mähituna ca 1 tunniks külmkappi. Rulli tainas ca 0,5 cm paksuseks (mina surusin näppude abil poole ahjuplaadi ulatuses selle laiali) ning küpseta 180 kraadi juures 8-10 minutit helepruuniks.

Täidise valmistamiseks tükelda rabarber (noori rabarbreid ma ei puhastanud, vajadusel tee seda), sega kaneeli ja suhkruga ning laota eelküpsetatud põhjale.

Vahusta munad ja suhkur mikseriga hästi tugevaks vahuks, sõelu sisse jahu, sega lusikaga õrnalt alt üles tõstes läbi ning kalla rabarberitele. Küpseta 180 kraadi juures umbes 20 minutit.




Valminud koogile raputa peale tuhksuhkrut ning serveeri näiteks vaniljejäätisega. Selline kooslus on minu meelest parim, kuigi mul söömise hetkel jäätist võtta polnud :)

allikas: mugandatud kujul Tuuli blogist


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar